Новости дэйв калхун

Исполнительный директор Boeing Co. Дэйв Кэлхун уйдет в отставку в конце 2024 года, сообщили в пресс-службе авиастроительной компании. In March, Boeing’s annual filings revealed that Calhoun had missed his CEO performance targets and would not be receiving a $7 million bonus. Stay up to date on all the latest and breaking news about Dave Calhoun, and explore 13+ Articles from many reputable news sources on current events. "Калхун возглавлял самолетостроительную корпорацию с 2020 года. CEO Dave Calhoun’s departure comes as aircraft manufacturer is facing intense scrutiny over safety record.

Глава Boeing Дэйв Калхун уйдет в отставку до конца 24г

Boeing CEO Dave Calhoun will leave his position at the end of this year, the company announced Monday. CEO Dave Calhoun’s departure comes as aircraft manufacturer is facing intense scrutiny over safety record. Персона Калхун Дэвид (David Calhoun), Биография, 2019 Назначение гендиректором Boeing, 2024 Уход в отставку после скандала с бракованными самолетами. Дэйв Калхун. Минторг США обвинил КНР в блокировке закупок "Боингов" китайскими авиакомпаниями Все подробности на сайте Boeing CEO Dave Calhoun won’t be around much longer. Dave Calhoun, President and CEO, Boeing announced his decision to step down as CEO at the end of 2024, and he will.

Boeing CEO Dave Calhoun quits as company plagued by Alaska Airlines 'safety' scandal

Информацию сообщает агентство Bloomberg. По словам главы компании, предприятие планирует подойти к решению проблемы с чрезвычайной ответственностью. Кэлхун пообещал сотрудникам стопроцентную прозрачность в ходе выяснения обстоятельств произошедшего. При этом, в чем именно заключался дефект Boeing, руководитель не уточнил.

The aircraft, also known as the 777-9, is a larger version of the original 777 aircraft and has been in development since 2013. While the company pointed to the 777X program as the reason Calhoun will not receive his bonus, other milestones associated with the incentive have yet to be successfully completed, such as the first crewed Starliner launch currently projected for April. The terms of the award also called for Calhoun to meet certain milestones on the Boeing-Embraer joint venture, which dissolved in 2020.

EADaily напоминает, что вместе с Кэлхуном в отставку также уйдет глава подразделения коммерческих самолетов Стэнли Дил, которого заменит главный операционный директор компании Стефани Поуп. Постоянный адрес новости: eadaily.

Хотя Кэлхун взялся за работу с уже заземленным 737 Max, некоторые проблемы Boeing возникли на его вахте. В прошлом году у 787 Dreamliner были обнаружены собственные производственные проблемы, из-за которых поставки были приостановлены, и Boeing объявил, что рекомендует новое заземление 737 Max в начале этого месяца из-за новой электрической проблемы, обнаруженной ее инженерами. Кэлхун работал в совете директоров Boeing с 2009 года.

Новость о продлении появилась в тот день, когда Boeing проводит годовое собрание акционеров.

There's more to real news than a news release.

  • Взлёты и падения Boeing под управлением Дэйва Калхуна - Казахский репортер
  • Руководство Boeing уйдет в отставку из-за проблем с безопасностью лайнеров
  • Наши проекты
  • Dave Calhoun Archives - Leeham News and Analysis
  • Related Topics

Генеральный директор Дэйв Кэлхун о том, каким курсом он ведёт Boeing

До конца 2024 года генеральный директор «Боинга» Дэйв Кэлхун покинет свой пост, став непосредственным козлом отпущения после многочисленных скандалов с самолетами компании. Гендиректор Boeing Дэйв Калхун признал проблему с пассажирскими лайнерами Boeing 737 MAX 9. Глава американской Boeing Дэйв Кэлхун на фоне ряда технических инцидентов с ее самолетами объявил, что 2024-й станет «последним годом на посту главного исполнительного директора.

Yahoo Finance

He was raised up in Allentown, Pennsylvania, where he attended Parkland High School and graduated in 1975. In high school, Calhoun was one of three captains of the varsity basketball team and played golf. He attended Virginia Tech, graduating in 1979 with a degree in accounting.

As to why Calhoun decided to stay on through the end of the year rather than leave immediately, he told CNBC: "We have another mountain to climb. But it is difficult for airlines to shift to Airbus, which has a long backlog of jets it has already committed to build for its existing customer base. Any Boeing customer shifting to Airbus could find itself waiting until 2030 or beyond to get its planes delivered. And operating two types of aircraft of the same class is costly, since pilots are certified to fly specific aircraft, and most cannot shift back and forth between an Airbus and a Boeing without training.

And the airline needs to keep a supply of expensive spare parts on hand for every type of aircraft it operates. Larger airlines face even greater costs from splitting fleets between manufacturers. Minicucci disclosed that many of his planes were discovered to have loose bolts, although he did not mention missing bolts.

The aircraft, also known as the 777-9, is a larger version of the original 777 aircraft and has been in development since 2013. While the company pointed to the 777X program as the reason Calhoun will not receive his bonus, other milestones associated with the incentive have yet to be successfully completed, such as the first crewed Starliner launch currently projected for April. The terms of the award also called for Calhoun to meet certain milestones on the Boeing-Embraer joint venture, which dissolved in 2020.

После проверки севшего в штате Орегон лайнера Boeing 737 выяснилось, что у него не хватает части обшивки. Об этом 15 марта сообщило агентство Bloomberg со ссылкой на Федеральное управление гражданской авиации Соединенных Штатов. Бывший инженер самолетов Boeing по контролю за качеством Джон Барнетт, который сообщил о проблемах со сборкой лайнеров, обнаружен мертвым в машине через несколько дней после дачи показаний в суде против компании.

dave calhoun

Генеральный директор Boeing Co Дэйв Калхун покинет свой пост до конца года в рамках масштабной перестановки в руководстве компании, к которой привели проблемы. Хотя Кэлхун взялся за работу с уже заземленным 737 Max, некоторые проблемы Boeing возникли на его вахте. Генеральный директор американского производителя самолетов Boeing Дэйв Калхун покинет пост в конце 2024 г., сообщила компания. Boeing President and CEO Dave Calhoun will stand down at the end of 2024, in a seismic shakeup of the company board. All news about BOEING. 11:39a. Boeing Partners with Translation App Tarjimly to Help Break Language Barriers; $100,000. However, Boeing said that much of CEO Dave Calhoun's compensation is in deferred stock that has fallen in value following a January mid-air panel blowout.

Глава Boeing Дейв Кэлхун уйдет в отставку после скандала с поломками самолетов

These cookies do not store any personal information. The cookie is used to remember the user consent for the cookies under the category "Analytics". The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". The cookie is used to remember the user consent for the cookies under the category "Performance". The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed. It does not store any personal data. Performance performance Performance cookies are includes cookies that deliver enhanced functionalities of the website, such as caching.

His leadership during this time is undeniable. Boeing is undergoing a significant leadership overhaul, with CEO David Calhoun announcing his plan to retire by year-end amidst ongoing safety challenges. Stan Deal, head of the commercial airplanes unit, has departed, being replaced by Stephanie Pope. Building back trust is going to have to be a primary focus for whoever takes the reins following the departure of Dave Calhoun.

The future of Boeing is also going to have major implications for the future of national defense in the United States. Although BDS has been helping the U. Department of Defense DoD since 2022, the company has a much longer, storied history of helping with national defense.

В старшей школе Кэлхун был одним из трех капитанов университетского баскетбола команда, и он играл в гольф. В 1979 году он окончил Технологический институт Вирджинии по специальности бухгалтерский учет. Он решил работать в GE в то время из-за его непосредственной близости к месту его проживания в Lehigh Valley. Он проработал в GE 26 лет, отвечая за транспорт, авиационные двигатели, перестрахование, освещение и другие подразделения GE, прежде чем в конечном итоге он был назначен вице-председателем компании и членом совета директоров GE в 2005 году.

Кэлхун покинул GE, чтобы присоединиться к частной глобальной информационной компании VNU в качестве генерального директора в 2006 году.

Any Boeing customer shifting to Airbus could find itself waiting until 2030 or beyond to get its planes delivered. And operating two types of aircraft of the same class is costly, since pilots are certified to fly specific aircraft, and most cannot shift back and forth between an Airbus and a Boeing without training. And the airline needs to keep a supply of expensive spare parts on hand for every type of aircraft it operates. Larger airlines face even greater costs from splitting fleets between manufacturers. Minicucci disclosed that many of his planes were discovered to have loose bolts, although he did not mention missing bolts. An audit of Boeing procedures by the Federal Aviation Administration in the wake of the Alaska Airlines incident found numerous "non-compliance issues. A preliminary investigation found that the plane left the Boeing factory in October without the four bolts needed to keep the door plug in place.

Наши проекты

  • There's more to real news than a news release.
  • Стало известно когда гендиректор Boeing уйдет в отставку
  • Калхун Дэвид (David Calhoun)
  • Doomsday plane: US Air Force will pay $13 billion for E-4B replacement

Похожие новости:

Оцените статью
Добавить комментарий